Riksbyggen ansvarar för föreningens tekniska och ekonomiska förvaltning. Frågor om bl.a. hyra eller avgift, andrahandsuthyrning, uppsägning av lägenhet eller p-plats skickas därför till Riksbyggen. Vid försäljning av bostadsrätt ska även kontrakt, medlemsansökan m.m. skickas till Riksbyggen.
Felanmälan görs till Riksbyggen via telefon 0771-860 860 eller via hemsidan www.riksbyggen.se. Felanmälan kan göras dygnet runt. Vid akuta fel, såsom vattenläcka eller avsaknad av varmvatten, ring Riksbyggen omedelbart.
Vid felanmälan ska följande anges:
• Namn
• Adress
• Telefonnummer där du kan nås dagtid
• Lägenhetsnummer
• Om du är hyresgäst eller bostadsrättshavare
• Vilket objekt som det är fel på (om tillämpligt)
• Felets art och beskaffenhet
• Felets konsekvenser
• När felet inträffade
• Felets orsak (om känt)
Innan du gör en felanmälan; fundera på vad som är föreningens ansvar och vad som är ditt eget.
Riksbyggen har följande adress.
Riksbyggen
Hyresgruppen EKC
Box 540
721 09 Västerås